Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv animací na motivaci a studijní výsledky žáků ve výuce přírodovědných předmětů
Šarboch, David
Disertační práce se zabývá vlivem interaktivních výukových animací na motivaci a studijní výsledky žáků. V současné době je motivace žáků ve výuce velmi diskutované téma (Ikwuka et al., 2017). Autoři mnoha studií stejně jako tvůrci národních kurikul prohlašují, že je nutné zaměřit se na přechod od tradičních metod výuky (např. frontální výuka) k metodám aktivizujícím žáky. Zároveň v současné době sledujeme nízkou oblibu přírodovědných předmětů mezi žáky základních a středních škol (Szarka et al., 2014). Tudíž je vhodné přicházet s metodami, které jednak vytvoří interaktivní prostředí, ve kterém mohou žáci rozvíjet své znalosti, dovednosti a kompetence, a jednak žáky zaujmout a motivovat k další práci. Proto je hlavním cílem disertační práce zjistit, jak působí animace na motivaci a studijní výsledky žáků středních škol (konkr. v přírodovědných předmětech). Didaktickým prostředkem, který by tyto skutečnosti mohl pomoci naplnit, je výuková animace. Většina autorů, kteří se věnují problematice výukových animací, se shodují na pozitivním přínosu jejich využití v hodinách v mnoha ohledech, nicméně výzkumů, které se zabývaly či zabývají ovlivnění motivace žáků je prozatím nedostatek (Stith, 2004; Barak et al. 2011; Szarka et al., 2016). Výukové animace používané ve výzkumu, který je součástí této...
Vliv animací na motivaci a studijní výsledky žáků ve výuce přírodovědných předmětů
Šarboch, David ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Martínek, Václav (oponent) ; Ganajová, Mária (oponent)
Disertační práce se zabývá vlivem interaktivních výukových animací na motivaci a studijní výsledky žáků. V současné době je motivace žáků ve výuce velmi diskutované téma (Ikwuka et al., 2017). Autoři mnoha studií stejně jako tvůrci národních kurikul prohlašují, že je nutné zaměřit se na přechod od tradičních metod výuky (např. frontální výuka) k metodám aktivizujícím žáky. Zároveň v současné době sledujeme nízkou oblibu přírodovědných předmětů mezi žáky základních a středních škol (Szarka et al., 2014). Tudíž je vhodné přicházet s metodami, které jednak vytvoří interaktivní prostředí, ve kterém mohou žáci rozvíjet své znalosti, dovednosti a kompetence, a jednak žáky zaujmout a motivovat k další práci. Proto je hlavním cílem disertační práce zjistit, jak působí animace na motivaci a studijní výsledky žáků středních škol (konkr. v přírodovědných předmětech). Didaktickým prostředkem, který by tyto skutečnosti mohl pomoci naplnit, je výuková animace. Většina autorů, kteří se věnují problematice výukových animací, se shodují na pozitivním přínosu jejich využití v hodinách v mnoha ohledech, nicméně výzkumů, které se zabývaly či zabývají ovlivnění motivace žáků je prozatím nedostatek (Stith, 2004; Barak et al. 2011; Szarka et al., 2016). Výukové animace používané ve výzkumu, který je součástí této...
Motivace žáků ve výuce geografie
Holečková, Martina ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Diplomová práce obsahuje část teoretickou a empirickou. Teoretická část na základě rozboru odborné relevantní literatury odpovídá na to, jak obsahově vymezit pojem motivace. Dále pak, které faktory ve výuce motivují či demotivují žáky základní školy pro studium zeměpisu jako celku a na způsob jakým může být sebereflexe učitele přínosná pro motivaci ve výuce zeměpisu. Výsledky empirické části dotazníkového šetření vypovídají o preferencích a s tím související motivaci žáků ve výuce zeměpisu, které by měly vést k zamyšlení se a vlastní autoregulaci učitelů zeměpisu, aby mohli poskytnout žákům kladnou motivaci pro učení. Součástí práce je také vytvořený dotazník vypovídající o preferenci, faktorů, činností a témat při výuce zeměpisu, využitelný pro běžnou školní praxi, sloužící k diagnostice žáků a autoregulaci učitele zeměpisu.
Tvorba a ověřování pracovních listů z chemie pro žáky nižších stupňů víceletých gymnázií.
Tříska, Jan ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Zařazování učebních úloh určených k osvojování učiva je žádoucí ve většině naukových předmětů. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou pracovních listů z chemie pro žáky 8. a 9. ročníků základních škol a pro žáky odpovídajících stupňů víceletých gymnázií. Součástí práce je rešerše současné literatury, především vybraných pracovních sešitů a dostupných pracovních listů na internetu. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů na různá témata z učiva chemie podle RVP ZV. Vytvořené pracovní listy byly ověřovány na dvou školách a vyhodnocovány. Práce přináší nové možnosti, jak pojmout výuku některých témat z chemie s využitím připravených pracovních listů, které obsahují především úlohy na osvojování nového učiva.
Chemické výpočty v kontextu reálného života na základní a střední škole
Režňák, Jakub ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Učební úlohy obsahující chemické výpočty jsou nezbytné pro komplexní pochopení některých částí učiva chemie. Tato diplomová práce zaměřena na tvorbu a ověřování pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy s vazbou na realitu pro žáky základních a středních škol. Teoretická část práce obsahuje analýzu současných platných českých kurikulárních dokumentů, především částí týkajících se učiva chemických výpočtů a trvale udržitelného rozvoje. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy zaměřené na chemické výpočty na různá témata učiva chemie vybraná dle RVP. Vytvořené pracovní listy byly pilotovány na gymnáziu. Na základě pilotování pracovních listů byl proveden akční výzkum v ZŠ zaměřený na problémy při řešení chemických výpočtů.
Zásady zdravého životního stylu a jejich uplatnění v pedagogické praxi
Prknová, Monika ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce "Zásady zdravého životního stylu a jejich uplatnění v pedagogické praxi" zahrnuje teoretické základy zdravého životního stylu dnešní středoškolské mládeže a jejich uplatňování v životě. Autorka porovnává rozdíly ve zdravém životním stylu středoškoláků, jak jej pojímají odborníci a srovnává je s výsledky dotazníkového šetření žáků a jejich rodičů ve školním roce 2015/2016 na SŠ-COPTH Poděbradská 12, Praha 9, v oborech chemik operátor a automechanik Závěry, ke kterým autorka dospěla, ukazují nakolik dnešní středoškolská mládež ať už maturitních, či učňovských oborů uplatňuje zdravý životní styl a úroveň její motivace starat se o své zdraví. Zpracování daného tématu vedlo autorku k zamyšlení, jak i nadále působit na mládež při jejím vedení k dodržování zásad zdravého životního stylu. KLÍČOVÁ SLOVA: zdraví, zdravý životní styl, motivace žáků, výchova ke zdraví, potravinářská aditiva
Výuka organické chemie na SŠ - problémové úseky učiva
Tvarohová, Eliška ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Učitelé se v rámci výuky organické chemie setkávají s úseky učiva, které činí žákům větší problém při pochopení i osvojování daného učiva. Tato diplomová práce se v prvé řadě zabývá právě problémovými úseky učiva organické chemie v rámci výuky na gymnáziích. K přesnému vytipování konkrétních témat byl zvolen pedagogický výzkum. Na základě zjištěných informací byly navrženy a vytvořeny nové výukové materiály, jejichž prostřednictvím by se měla zvýšit efektivita výuky problémových úseků učiva v organické chemii, a tak i proces edukace žáků. Teoretická část diplomové práce se zabývá metodikou pedagogického výzkumu, kurikulárními dokumenty, didaktickými prostředky a literární rešerší již definovaných problémových úseků učiva z učebnic organické chemie pro SŠ. Praktická část pak odhaluje výsledky realizovaného pedagogického výzkumu a analýzy učebnic. Hlavním výstupem práce je, kromě zjištěných skutečností, především soubor navržených výukových materiálů na konkrétní problémové úseky učiva organické chemie, jež témata zpracovávají odlišným způsobem a jinou metodou, než jsou běžně ve výuce vyučována. Nově vzniklé materiály, které okomentovalo několik SŠ učitelů chemie, nabízejí další alternativu, jak pojmout výuku vybraných témat z organické chemie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tvorba a ověřování pracovních listů z chemie pro žáky nižších stupňů víceletých gymnázií.
Tříska, Jan ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Zařazování učebních úloh určených k osvojování učiva je žádoucí ve většině naukových předmětů. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou pracovních listů z chemie pro žáky 8. a 9. ročníků základních škol a pro žáky odpovídajících stupňů víceletých gymnázií. Součástí práce je rešerše současné literatury, především vybraných pracovních sešitů a dostupných pracovních listů na internetu. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů na různá témata z učiva chemie podle RVP ZV. Vytvořené pracovní listy byly ověřovány na dvou školách a vyhodnocovány. Práce přináší nové možnosti, jak pojmout výuku některých témat z chemie s využitím připravených pracovních listů, které obsahují především úlohy na osvojování nového učiva.
Chemická termodynamika ve výuce chemie na vyšším gymnáziu
Tříska, Jan ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku chemické termodynamiky na čtyřletém gymnáziu nebo v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Teoretická část práce se zabývá analýzou současně platných kurikulárních dokumentů, východiskem je Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Následně na několika příkladech Školních vzdělávacích programů uvádí, v jakém rozsahu se vyučuje chemická termodynamika, a do kterých ročníků je toto téma zařazeno. Součástí je i recenze nejpoužívanější středoškolských učebnic. Předmětem praktické části práce jsou učební texty připravené pro výuku chemické termodynamiky na vyšším gymnáziu, které jsou určeny žákům jako studijní materiál namísto učebnice. Tyto učební texty jsou vytvořeny tak, aby byly reálně využitelné při výuce chemie na vyšším gymnáziu v povinných i volitelných předmětech. Obsahují stručný výklad učiva a učební úlohy, které podporují žáky k aktivitě při hodinách. Mají všechny náležitosti středoškolské učebnice a detailně prezentují veškeré středoškolské učivo chemické termodynamiky a termochemie. Oba učební texty obsahují ve svém závěru i a autorská řešení úloh pro učitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.